Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hollywood
Šprincl, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Hollywood je experimentální 8mm film, který ilustruje deníkový text mého dědy. Film je pomyslně rozdělen do dvou částí - "krajiny vzpomínek" a "krajiny obav a smrti". Děda zde vzpomíná na své dětství v Dolních Loučkách, které je ale spojeno se smrtí jeho dědy, kamarádů, které tam v dětství měl a v neposlední řadě také místem, kde chce stanou na poslední odpočinek. V druhé části se prolíná jeho postava s "krajinou obav", která je natočena v okolí Litvínova, bezútěšná krajina ilustruje jeho obavy z domova důchodců a postupné ztráty vůle k životu. Sám tuto krajinu ilustrativně prochází a snaží se najít své spasení.
Star Wars: A Franchise Story
VANÍČKOVÁ, Simona
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem Hvězdných válek a analyzuje, co z něho dělá tak věhlasného a dlouholetého hegemona populární kultury. Práce se detailněji věnuje vzniku prvního filmu této franšízy; popisuje stav hollywoodského filmového průmyslu té doby, jak byl film představen a prodán publiku; zvláštní pozornost je věnována technickým inovacím, kterých dosáhly kreativní týmy podílející se na filmech. Ty práce pojímá jako průkopníky takzvaného blockbusteru, specifického druhu filmového kasovního trháku, pro nějž je typická jeho zábavnost, senzoricky spektakulární povaha a úzké spojení s businessy, kterým jsou poskytovány licence k výrobě reklamních předmětů sloužící jak k propagaci filmu, tak k finančnímu zisku. Takto vzniklé paratexty jsou také vnímány jako významonosné objekty pro jejich konzumenty; spolu s novou technologií videokazet a DVD se paratexty podílely jak na udržení franšízy v myslích starších fanoušků, tak na tvorbě fanoušků nových v dlouhých mezidobích mezi jednotlivými filmovými trilogiemi. Dále se analyzuje, jak byla franšíza předána do rukou korporace Disney, která vyprodukovala nové filmy a také franšízu vpravila do nového světa streamovatelných seriálů.
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
Šrajer, Martin ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Bakalářská práce První gore scény v americkém mainstreamovém filmu zkoumá severoamerickou kinematografii konce 60. let minulého století z hlediska filmové reprezentace násilí, konkrétně se zaměřuje na první explicitně násilné scény v americkém mainstreamovém filmu. Takzvané gore scény se ve filmech pro široké vrstvy diváků mohly poprvé objevit díky specifickým podmínkám v americkém filmovém průmyslu a americké společnosti po druhé světové válce. Cílem práce je osvětlit, které faktory byly pro posun v zobrazování filmového násilí klíčové a jakým způsobem se konkrétně odrážejí ve filmech Bonnie a Clyde a Divoká banda.
Hollywoodská černá listina: strategie vyslýchaných před Výborem pro neamerickou činnost
Štádler, Petr ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Raková, Svatava (oponent)
Bakalá ská práce Hollywoodská erná listina: strategie vyslýchaných p ed Výborem pro neamerickou innost se v nuje jednomu z díl ích témat v rámci fenoménu antikomunismu v USA po druhé sv tové válce, a to výslech m vedeným v roce 1947 a v letech 1951-1953 Výborem pro neamerickou innost v oblasti filmového pr myslu. Práce mapuje strategie, které vyslýchaní hollywoodští akté i p ed Výborem využívali. Základní d licí áru p i tom rýsuje mezi kategoriemi sv dk spolupracujících a nespolupracujících; v rámci nich vyvstávají další subkategorie, jejichž charakter práce za pomoci primárních zdroj v podob epis výslech popisuje a analyzuje - takto jsou u velké skupiny spolupracujících sv dk vymezeny subkategorie sv dk spolupracujících s Výborem z vlastního p esv ení a naopak subkategorie spolupracujících sv dk donucených vypovídat nep íznivými okolnostmi. Další stanovené skupiny p edstavují kategorie o išt ných, již charakterizuje strategický posun od typu nespolupracujícího ke spolupracujícímu, a poslední obsáhlá kategorie nespolupracujících sv dk , v jejímž rámci je delimitována jednak subkategorie nespolupracujících sv dk , které výbor HCUA nedonutil vypovídat proti ostatním, dále rozd lená podle toho, zda se doty ný odvolával na 1) první dodatek americké ústavy, 2) první a pátý dodatek i 3) pátý dodatek,...
Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11.září 2001
Leimerová, Magdalena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11. září 2001 cílí kombinací kvalitativních a kvantitativních metod na detailní rozbor osmi vybraných mainstreamových amerických snímků, jež se odehrávají na Blízkém a Středním východě, týkají se terorismu nebo v nich jako postavy vystupují Arabové a muslimové. Na základě řady sledovaných kritérií a závěrečné komparace práce srovnává filmy, jež vznikly před a po útocích na New York v roce 2001. V teoretických kapitolách je práce věnována nejprve sociální konstrukci reality, stereotypizaci a zjednodušování v hollywoodských filmech, poté také zevrubnému přiblížení západní a islámské kultury, a to nejen z historického hlediska, ale zejména z pohledu kulturního a hodnotového. Následuje představení metodologie a sledovaných filmů. Detailní analýza vybraných snímků je doplněna o fotografie a výňatky dialogů, aby čtenář co nejvíce pronikl do sledovaného tématu. Následuje závěrečné vyhodnocení analýzy na základě komparace zvolených kritérií. V závěru je potvrzena hypotéza, že teroristické útoky z roku 2001 přispěly k silnějšímu vymezování se vůči příslušníkům arabské/islámské kultury v amerických hraných filmech, avšak byly zjištěny i další důležité souvislosti.
Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Knéblová, Michaela ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá současnou českou seriálovou tvorbou z hlediska vývoje scénáře. Zaměřuje se především na vývoj scénářů seriálu v České televizi a na dramatické seriály s hodinovými díly. Srovnává vývoj v českém prostředí s britskou a americkou praxí. Mapuje současné české seriálové prostředí, vytváří přehled současných českých seriálů ve vysílání a objasňuje základy narativní seriálové struktury. Obsahuje srovnání vybraných pilotních dílů z hlediska jejich narativní struktury. Zaměřuje se jak na scenáristickou praxi, tak i na postupy vývoje z hlediska instituce veřejnoprávní televize, v případě americké produkce hollywoodského systému. Využívá metody kvalitativní analýzy scénářů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s kreativními producenty a komparaci vývoje scénáře v jednotlivých produkcích.
Feministická filmová teorie a role žen v hollywoodském filmu
HOFFMANN, Daniel
Tato bakalářská práce se zabývá feministickou filmovou teorií a rolí žen v hollywoodském filmu. Teoretická část nabízí úvod do druhé vlny feminismu a raného aktivistického období jejího zájmu o film. Následně popisuje dva základní přístupy feministického zkoumání filmu a jejich vzájemný vztah. Po představení sociologického proudu kritizujícího stereotypní obrazy žen ve filmu se práce soustředí na nejdůležitější koncepty proudu teoretického. Důraz je při tom kladen zejména na dílo Laury Mulveyové a problematiku genderově determinovaného diváctví. V praktické části je následně analyzováno sedmnáct komerčně nejúspěšnějších hollywoodských filmů od vzniku feministické filmové teorie do současnosti. Analýzy se soustředí na ženské postavy a jejich vývoj na pozadí měnícího se postavení žen v americké společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.